poniedziałek, 20 września 2010

Domowe maseczki rozjaśniające piegi (wpis gościnny)

Ponieważ wiem, że wiele osób zaglądających na tego bloga zainteresowanych jest kosmetykami wybielającymi oraz uzyskaniem jasnej, porcelanowej cery, chciałabym się z wami podzielić przepisami na domowe maseczki przesłane mi przez Justuchna z YouTube (polecam jej kanał :D) Jeszcze raz wielkie dzięki :*



1) Nalewka rozjaśniająca do piegów
2 łyżki pokrzywy zmieszaj z łyżką utartego chrzanu i zalej butelką białego wina. Zakryj szczelnie i odstaw na 14 dni. Po przecedzeniu przemywaj skórę 2 razy dziennie.

2) Maska złuszczająca do piegów
Zmieszać 1 szklanki naparu z rumianku i 1 szklanki jogurtu naturalnego, dosypać maleka w proszku tak by powstała papka. Nałożyć na twarz. Po 20 minutach skruszyć maskę palcami i zmyć wodą.

3) Maseczka wybielająca piegi:
Wyciśnięty sok ze świeżej rzeżuchy zmieszaj z miodem ( w proporcji 3 części soku na 1 część miodu ). Posmaruj miejsca pokryte piegami. Gdy płyn zaschnie zmyj wodą mineralną. (Maska nie nadaje się do cery z problemami naczynkowymi).

4) Maska wybielająca piegi:
3 łyżki mąki ziemniaczanej zmieszaj z 1 łyżką soku z cytryny i 1 łyżką maślanki. Nałóż na twarz, a gdy maska zaschnie, zmyj ją letnią wodą i użyj toniku.


Przyznam, że jestem bardzo zaintrygowana maseczką rzeżuchy :D Często też spotykałam informacje, że w Indiach rozjaśnia się cerę papką, lub sokiem z ziemniaka, ale pomysł użycia mąki ziemniaczanej wydaje się dużo … przyjemniejszy?

Jeśli znacie jakieś domowe przepisy, lub doświadczenia z używaniem takowych, zachęcam do zostawienia komentarza :D

17 komentarzy:

  1. Ja myślę, że najlepszym sposobem są poprostu filtry ( ja używam i mam bardzo jasną skórę). A szybkie rozjaśnienie daje podobno cytryna oraz kwasy aha.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam piegi. i jasne karnacje, sama taką mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepisy niczym z księgi zaklęć czarownicy;) czy to ma działać tylko na piegi? czy na różne inne przebarwienia również?

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja kocham swoje piegi! Wręcz uwielbiam! I nie chcę rozjaśniać! Nawet podkład mam taki, co ich nie przykrywa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zazwyczaj jest tak, ze jak dziewczyna ma piegi to jej pasuja :3

    OdpowiedzUsuń
  6. " kobieta bez piegow jest jak noc bez gwiazd " . Mimo,iz porcelanowa cera wyglada naprawde swietnie,ale osoby ktore maja piegi - radzilabym je docenic. One sa naprawde swietne.No,ale jak kto woli - ja bym swoich piegow nie zamienila na cery niczym porcelana lalka.

    OdpowiedzUsuń
  7. od razu mogę powiedzieć, że nalewka niezbyt działa, poza tym może powodować dośc przykre opidrażnienia (stosowałam ją kilka lat temu) ntomiast nigdy nie próbowałam maski zmączką ziemniaczaną,a tyle jej u mnie w domu! Może warto spróbować, choć trochę szkoda mi piegów to jednak... one i tak wrócą,a jakieś czas można nacieszyć się cerą z mniej widocznymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maseczka Porzeczkowa !

    OdpowiedzUsuń
  9. a czy to też działa na przebarwienia ?

    OdpowiedzUsuń
  10. polecam maseczkę z maki ziemniaczanej... Zrobiłam sobie ta maseczke trzy razy z rzędu i piegi znikły prawie całkowicie , a przebarwienia wyjasniały... lubię piegi ale w zime wg. wygladaja troche dziwnie:P

    OdpowiedzUsuń
  11. ta maseczka z mączki ziemniaczanej jest taka świetna ale zarazem śmiesznie się wygląda jak ją ma się na twarzy POLECAM!!

    OdpowiedzUsuń
  12. wypróbowałam dzisiaj maseczkę z mąki ziemniaczanej, jak na razie rewelacja. Już po pierwszym użyciu widać różnicę. Zobaczymy jak będzie dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. czy maseczka z mąką ziemniaczaną może rozjaśnić cerę ? a nie tylko piegi ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja nie mam piegów, a właśnie zrobiłam sobie tę maseczkę i cera jest bledsza. ^^

      Usuń
  14. mam pytanie do tej maseczki z mąka ziemniaczana. czy zamiast maslanki moze byc jogurt naturalny ?

    OdpowiedzUsuń
  15. DO TYCH< KTÓRZY BORYKAJĄ SIĘ Z PIEGAMI! Stosuje krem marki Ivostin. Ma on działanie wybielające, jest do przebarwień. Działa już po kilku dniach a na dotatek chroni przed promieniami słońca. Chciaż ja stosuję go wieczorem. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. mm a mam pytanie ile razy trzeba nakładać maseczkę z mąką ziemniaczną?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze pisane w celach promocji własnego bloga lub innych stron nie będą publikowane. Linki do relewantnych wpisów na blogach czy innych stronach są mile widziane. ale linki nie związane z tematem lub komentarze zawierające dopisany link do bloga nie będą publikowane.

Przedstawiane tutaj treści mają jedynie charakter informacyjny. Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.