wtorek, 7 sierpnia 2012

Wypryski i podrażniona skóra po kremie BB? Potencjalna przyczyna...

Jeśli używacie oryginalnych Azjatyckich BB (a nie przemianowanych na kremy BB podkładów firm zachodnich ;p) jest możliwe, że po kilku dniach lub tygodniach używania, wasza skóra zareaguje negatywnie. Najczęściej przyczyną jest niewystarczające oczyszczanie cery, na które można zaradzić wprowadzając do swoich kosmetycznych rytuałów oczyszczanie olejem.

Ale jest jeszcze jedna przyczyna i większość Polek, może nawet nie być świadomych, że są na nią podatne... Wiele kremów BB, zwłaszcza tych przeznaczonych dla skóry dojrzałej zawiera kolagen pozyskiwany z morskich żyjątek. Kolagen pomaga wygładzić skórę, przywrócić jej miękkość i chronić przed stresem wynikającym z kontaktem z czynnikami środowiskowymi.


Niestety wielu dorosłych jest uczulonych na skorupiaki. Jako że kuchnia Polska nie obfituje w kraby, krewetki i inne morskie żyjątka, bardzo prawdopodobnym jest, że wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że są na nie uczolonych.

Jeśli po użyciu kremu BB twoja skóra staje się podrażniona i zapuchnięta, pojawia się swędzenie oraz łzawienie oczu - najprawdopodobniej jest to reakcja alergiczna. 

Jeśli podejrzewasz u siebie skłonność do takiej alergii, najłatwiej jest unikać kremów BB z działaniem "anti-wrikle", lub czytać skład przed zakupem. Niestety nie jest to zawsze możliwe, gdyż wiele kremów firm koreańskich nie ma listy składników zapisanych w języku nie wymagającym znajomości koreańskich krzaczków.

Niestety kolagen ma popularny Skin79 oraz Missha. Kolagenu nie posiada Bio-Essence Platinum, Ginvera, ani It's Skin Prestige. Co do reszty popularnych kremów, to niestety nie mogę na chwilę obecną potwierdzić.

Jak wspominałam na początku, alergia to tylko pewne ryzyko i nie jest tak, że każdy krem z kolagenem jest od razu zły. Alergia na skorupiaki jest jedną z bardziej powszechnych alergii pokarmowych występujących u dorosłych, ale jest to dalej jedynie marginalna liczba osób. Jeśli podejżewacie u siebie taką alergie (np. macie doświadczenia ze złą reakcją na spożycie skorupiaka, lub problem skórne po użyciu kremu z kolagenem) to wystarczy sięgać po kremy bez kolagenu - a jest w czym wybierać :).

33 komentarze:

  1. Nie używam, a więc nie muszę się tego obawiać ;P
    Fajne zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. mi często łzawią oczy ale reszty objawów nie mam , no cóż dla urody trzeba pocierpieć xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Te BB Kremy są koszmarne po dłuższym stosowaniu masakrują cerę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli na Ciebie tak działają, być może źle oczyszczasz cerę.

      Usuń
  4. Niestety łzawią mi oczy ale reszty objawów nie mam :) Dla urody trzeba pocierpieć xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam Snail Natrition BB cream i na początku miałam po nim pryszcze, ale podobno naturalny śluz ślimaka ma właśnie tak działać - wyczytałam w osobnym artykule - najpierw wydobywa wszystkie nasze wągry, nawet te najbardziej ukryte, a dopiero później je leczy. Wydaje mi się, że dobrze go zmywam bo używam oliwy z oliwek i na to od razu peeling złuszczający. Myślę, że nie mam uczulenia na morskie żyjątka bo mój BB zareagował na śluz ślimaka a nie na ten składnik. Jednak dobrze wiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uzywam drugi tydzien i nadal jestem wniebowzieta. Na skorupiaki uczulenia nie mam, wcinam i zyje :)
    Natomiast mam nadzieje, ze oczyszczam skore wystarczajaco. Nie chce uzywac olejow (olejkow uzywam czasem zamiast kremow, nie do zmywania), bo lubie po prostu myc twarz.
    Tak, czy siak, zobaczymy, jak bedzie :)
    Dzieki za takiego posta!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie żaden kremBB nie uczulił, do czasu aż kupiłam Skinfood Mushroom. Po około 3 minutach od nałożenia cała twarz mnie piekła, a gdy zmyłam bb okazało się, że jest cała zaogniona. Na szczęście znalazłam swój idealny bb, którym jest skin79 intense classic balm:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągle zbieram się do zakupu kremu bb z skin79 i zebrac sie nie moge :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja używam ten różowy Skin79 z zdjęcia.
    Używam go od jakiś 3 miesięcy i na szczęście żadna reakcja alergiczna u mnie się nie pojawiła. Makijaż zmywam olejkiem i naprawdę to polecam, lepiej zmywa niż płyny do demakijażu i płyny micelarne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Spoko, ja zawsze oczyszczam twarz olejem, więc nie mam się czego obawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na szczęście u mnie nie występuje ta reakcja, inaczej bym się załamała - gdzie kupiłabym tak jaśniutki krem?:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Reakcje negatywne po kremach BB w 90%tach spowodowane są zastraszającą ilością silikonów w ich składzie. Nie mam alergii na skorupiaki, znajdują się one z resztą w wielu produktach spożywczych i kosmetycznych również w Polsce, a po standardowych kremach BB (z wyjątkiem tych eko) zawsze mam jakieś skórne rewelacje. Jak ze wszystkim, co jednym szkodzi innym służy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobre oczyszczenie za pomocą olei też nie jest dla każdego. Mnie OCM zmasakrowało twarz.

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie to raczej nie to - Missha mnie wysypała (przynajmniej ją głęboko podejrzewam) ale alergii na skorupiaki brak :) widocznie jakiś inny składnik mi nie podpasował :)
    Ale ciekawe - nawet nie wiedziałam, że to do bb creamów wsadzają! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zmywam krem BB zwykłymi chusteczkami do demakijażu, ale chyba będę musiała przerzucić się na oleje, bo niestety wyprysków coraz więcej się robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie używam kremów BB, nawet jakbym ich używała to wiem, że nie mam uczulenia na zwierzątka morskie. :) Bardzo przydatna notka. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. alergia na skorupiaki to przewaznie alergia krzyzowa z alergia na roztocza. Ja nie toleruje krewetek, langust i wszelkich innych stworzen w pancerzach. dostaje babli, rumienia a w najslabszej opcji sensacji zoladkowych ;) ale nie mam absiolutnie reakcji alergicznej na kremy Bb a testowalam juz ich sporo. moze oprocz morskiego kolagenu moga uczulac wyciagi z roslin.

    OdpowiedzUsuń
  19. O nie wiedziałam o tym. Mnie narazie bb nie uczulają .

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie doznałam alergii od morskich żyjątek. Ale ostatnio gdy dostałam krem BB dostałam uczulenia na oczach! Bardzo cierpiałam i przez dwa dni miałam ostrą opuchliznę i do dziś muszę zakrapiać oczy, ponieważ strasznie mnie pieką :(. Przez to doświadczenie jestem bardzo negatywnie nastawiona do wszelkich kremów BB ^_^ " ...
    Pozdrawiam Cedilla La Mode

    OdpowiedzUsuń
  21. mnie po skin79 wysypywało już tego samego dnia:/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam bardzo wrażliwą cerę i i trudno mi jest dobrać odpowiednie kosmetyki, dlatego lubię czytać tego typu artykuły, żeby dowiedzieć się jak najwięcej o różnego rodzaju kosmetykach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czaję się na BB, dzięki za info!

    OdpowiedzUsuń
  24. a to zabawne w sumie :) ale fakt, polska kuchnia jakoś w owoce morza nie obfituje.
    w moim przypadku jednak bardziej zapychający okazuje się olej niż bb.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiem czy po przeczytaniu tego artykułu i komentarzy zdecyduje sie kiedykolwiek zdradzić kremy NIVEA

    OdpowiedzUsuń
  26. Być może się skompromituję, ale mowa o takim zwykłym oleju kuchennym czy też o jakimś specjalnym?

    OdpowiedzUsuń
  27. Kochany cukrze, może nie zupełnie na temat, ale czy użuwałaś kremu bb Lioele Trimple the Solution? Kupiłam go na Allegro u tej samej sprzedawczyni, u której zakupiłam Skin79 (skin79 jest na 100% oryginalny). W każdym razie mam pewne wątpliwości co do Lioele. Zarówno opakowanie jak i pudełko wyglądają na oryginalne i co do tego nie mam wątpliwości. Chciałam kremu który zrobi idealną twarz na jakieś specjalne okazje. Krem miał mieć idealne krycie itd. a kryje prawie tak samo jak skin79 jak nie gorzej. Co więcej jak go nakładam robią się smugi (muszę nieźle się namęczyć żeby jakoś to wyglądało), podkreśla włoski i chyba robi efekt maski...nie wiem może źle nakładam, albo mi się wydaje. Jest taki jakby lekko pomarańczowy i ciężko się go nakłada. Wiem, że jest ciężki, ale inaczej sobie to wyobrażałam. Mogłabyś proszę (o ile używałaś) powiedzieć coś o tym kremie? Mam wątpliwości czy nie sprzedano mi jakiejś podróby czy po prostu krem nie jest dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  28. Moja dermatolog powiedziała, że może to byc również spowodowane składem kremu bb - niektóre zawierają fotoaktywne wyciagi roślinne, które pomimo zawartości filtrów nadal mogą poparzyć cere. Tak samo jak nie powinno się jeść sałatki z selera latem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie rozumiem po sałatce z selera latem nic mi się nie dzieje

      Usuń
  29. Można też mleczkiem zmywać . Tak gdzieś słyszałam chyba nawet od Ciebie Cukier. A sama chyba przyznasz że olej chyba nie podziała dobrze na cerę mieszaną , zwłaszcza w strefie "T" ? Ty masz suchą cerę więc na Twoją pewnie dobrze działa ale na moją . .. nawet wolę nie próbować ;p

    OdpowiedzUsuń

Komentarze pisane w celach promocji własnego bloga lub innych stron nie będą publikowane. Linki do relewantnych wpisów na blogach czy innych stronach są mile widziane. ale linki nie związane z tematem lub komentarze zawierające dopisany link do bloga nie będą publikowane.

Przedstawiane tutaj treści mają jedynie charakter informacyjny. Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.