Fałdki pod pachami? Japoński masaż może pomóc!

Japońskie techniki masażu pojawiały się już wielokrotnie tutaj na blogu i wiemy, że mogą pomóc ukształtować twarz i sylwetkę. Jakiś czas temu w bardzo starym numerze japońskiego magazynu Vivi moją uwagę zwrócił masaż, pomagający zmniejszyć wałki pod pachami - zmorę wielu kobiet, która powoduje, że niechętnie sięgamy po bluzki bez rękawów. Wbrew pozorom owe "fałdki" nie są koniecznie fałdkami tłuszczu! Nawet tak chude gwiazdki jak Victoria Beckham czy Eva Longoria mają owe fałdki. Obszar pod pachami jest bardzo podatny na zapuchnięcie limfą i masaż drenujący może znacznie poprawić wygląd tego miejsca:





Zdjęcia pochodzą z magazynu Vivi z listopada 2011 roku. Azjatycki Cukier nie jest właścicielem owych treści i przedstawione są one w celach informacyjnych.

Taki masaż ma na celu zredukowanie opuchlizny pod pachami. Nie jestem specjalistą od masażu, ale z tego co rozumiem, chodzi najpierw o uaktywnienie punktów akupresury pod obojczykiem, potem masujemy węzły limfatyczne pod pachą (oczywiście delikatnie!). Potem "przesuwamy" nadmiar wody zgromadzony w przedramieniu, plecach i boku brzucha w kierunku piersi. Brzmi dziwnie, ale podobną technikę masażu stosują japońskie salony powiększania piersi.

Jeśli kogoś nie przekonuje masaż, to zachęcam do nauczenia się metody zakładania stanika, gdzie "zbiera się" nadmiary opuchniętej skóry i tłuszczyków i "parkuje się" je w miseczce stanika. Taką technikę powinny pokazać Wam panie w profesjonalnych salonach z kobiecą bielizną. Oczywiście wiadomo - dobrze dobrany w rozmiarze stanik to podstawa!

Polecam zajrzeć na poniższy filmik - technika, o której mówię, zaczyna się mniej więcej w 1:50.
*

 *

Wiem, że niektórzy polecają na ten problem ćwiczenia... ale nie wiem, czy rozwinięcie sobie bicepsu i mieśni do okoła pomoże, czy tylko spotęguje problem. Jak wspominałam, owe fałdki choć wyglądają jak tłuszcz, to w większości przypadków wcale nim nie są. Oczywiście lekka joga jest dobra na wszystko i dodatkowo pomaga przywrócić w organizmie równowagę wody i polepszyć metabolizm :).

Może znacie inne sposoby na radzenie sobie z owymi fałdkami?

Komentarze

  1. Bardzo przydatne! Akurat posiadaczką takich fałdek jestem, choć nie posiadam z tego powodu kompleksów - nikt idealny nie jest, a drobne uchybienia nie mogą podporządkowywać nam życia (w tym wypadku szafy ;))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To sie nazywa migracja, i takie metody stosuje sie wlsnie zeby powiekszyc i uwydatnic piersi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. o rany, widze, ze mozna sobie 'dorobic' niezle balony z tego tluszczu dookola :d nie moge sie tylko oprzec wrazeniu, podczas ogladania wszstjuch azjatyckich kanalow, ze ogladam telewizje dla dzieci. te wszystkie odglosy i pododawane dzwieki i muzyczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubie te dzwieki i muzyczki, dzieki temu niektore scenki w azjatyckich programach sprawiaja, ze pekam ze smiechu co 5 minut :P Ale jak jest ich za duzo, to mnie wkurzaja, glowa boli od niektorych programow :/

      Usuń
  4. Szkoda, że z ud nie można tak ściągnąć do stanika;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na upartego po kilka godzin dziennie, codziennie xD Ale z ud w pośladki? Co myślicie?

      Usuń
    2. ojj ja bym z checia przyjela troche twego tluszczyku do swoich ud :) o ile wszystko mam normalne o tyle uda mam tragicznie chude :/

      Usuń
    3. uśmiałam się z Twojego komentarza po pachy :D

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. No właśnie, takie zbieranie fałdek i fałdeczek do stanika powiększa piersi, problem jest wtedy, gdy robią Ci się te fałdki i masz duży biust, którego jednak nie masz ochoty bardziej powiększać --'

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy beda na azjatyckim bazarze peruki w innych kolorach , np. rude ?

    OdpowiedzUsuń
  8. A właśnie, właśnie - co do możliwości powiększenia w ten sposób biustu - nie da się pozbyć tych fałdek bez tego, dla wielu kobiet zbawiennego gratisu? ;) Właśnie tak jak anonim pisze, jestem tym przypadkiem i z dużym biustem i z fałdkami.^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Te "fałdki" to część piersi. Tworzą się przede wszystkim przez noszenie źle dobranego biustonosza. I żeby się ich pozbyć pierwszymi krokami powinno być wyrzucenie swoich starych staników i kupienie nowych, dobrze dobranych.
    A jeśli jesteście posiadaczkami "dużych biustów i fałdek", to oznacza tylko, że macie większe biusty, niż myślicie, tylko, że zamiast być w normalnym miejscu znajdują się one pod pachami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Wystarczy dobrze dobrany stanik i żadnych fałdek nie ma.

      Usuń
    2. Bez przesady, nie zawsze jest to część piersi - czasami to skóra potrzebna do podniesienia ręki, czasami zastój limfy (o czym pisze cukier), czasami trochę tłuszczyku, czasami słabo napięty mięsień - wszystko zależy od konkretnego przypadku. Dużo kobiet mających fałdki pod pachami ma plecy, które rozszerzają się do góry, wiele zależy więc też od indywidualnej budowy kobiety. Długo już siedzę w brafittingu i stanikowych tematach i naprawdę mnie śmieszy, jak ciągle się reklamuje nowicjuszkom ideę noszenia dobrze dobranego rozmiaru właśnie tekstami 'to twoje piersi, zmigrują, powiększy Ci się biust' bla bla bla - kto choć trochę śledzi np. balkonetkę, ten wie, że wieeelu kobietom NIC nie zmigrowało, a fałdki jak były, tak są. Pamiętam kiedyś ewidentny przypadek kobiety z właśnie tkanką piersi zepchniętą pod pachy, nie pamiętam jej nicku teraz, ale wiele fałdek pod pachami to stety niestety żadne piersi.

      Usuń
    3. No właśnie, też mi się tak wydaje. Kiedyś miałam z tym wielki problem, a odkąd noszę dobrze dobrany stanik fałdki gdzieś same zniknęły ;)

      Usuń
    4. Ja mam dobrze dobrany stanik, a mimo tego mam fałdki. Aczkolwiek u mnie to typowe problemy z limfą w organizmie - kilka dni drenaży limfatycznych i jest lepiej

      Usuń
    5. A ja sie nie zgadzam, bo mam dobrze dobrany i niewiele sie zmieniło....:/

      Usuń
    6. anonimie od braffitingu z pewnoscia masz racje ale nie oszukujmy sie, wiekszosc kobiet ma te faldy wlasnie z powodu zle dobranych stanikow. owszem zdarzaja sie przypadki inne, wyjatki ktore sa zawsze.

      Usuń
    7. Dokładnie. Ja jakoś specjalnie chuda nie jestem, a fałdek nie mam. Po prostu mam dobrze dobrany stanik i pierś zamiast rozpływać się naokoło, siedzi sobie grzecznie w miseczce. Po ok. 6 miesiącach noszenia dobrego stanika problem sam znika.

      Usuń
  10. Ja polecam pompki. Dzięki nim mam ładne ręce i zero fałdek przy biuście.

    OdpowiedzUsuń
  11. Te fałdki to często właśnie biust, zepchnięty w tamte okolice za małymi stanikami :D Wystarczy je dobrze wygarniac.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pomysl jest swietny :) Chetnie sprobuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super post, bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi tam jakoś nigdy te fałdki nie przeszkadzały, nie wiem, skąd wzięła się ta moda.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet nie wiedziałam, że można sobie tak poradzić z tymi fałdkami ;D Normalnie po prostu zostawiałam je w spokoju Xd

    OdpowiedzUsuń
  16. To wygarnianie jest nieco ekstremalne. Owszem, trzeba wygarnąć biust, żeby prawidłowo założyć stanik, ale to już przesada. Ja poprzestaję na tym: http://vimeo.com/30548173

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, to ekstremalne wygarnianie powoduje rozciąganie skóry, więc efekt będzie odwrotny od zamierzonego - zamiast pełnych piersi, mało jędrna lub nawet obwisła skóra. Złym stanikiem można sobie rozwalić biust, ale naprawdę wszelkie próby ściągania tłuszczu z talii do stanika nie spowodują magicznego powiększenia piersi;) Ten koreański filmik mnie jednak zastanawia z jeszcze innego powodu - niby dobieranie właściwego rozmiaru, a - o ile dobrze zrozumiałam - dziewczyna ma nosić 75F?! Ona tam miała poniżej 70cm w obwodzie pod biustem, to raczej 65 - może pomylili cyferki w napisach, nie wiem;p Ale stanik źle dobrany i tak, krawędzie miseczek odstają, a czubki puste.

      Usuń
  17. Lepiej dopasowany stanik pomoze bardziej nisz masaze. Co z tego jak bedziemy masowac kiedy za male miseczki beda ten tluscuyk wypychac a zbyt luzny obwod pozwolie na ta ucieczke. Wagarnianie jest bardzo wazne, ale najpierw trzeba sie dopasowac. Polecam stronke Lobby Biusciastych, zmienila moje zycie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Znalazlam tez dowod ze Ewa longoria nie jest dopasowana: http://images.beautyriot.com/photos/galleries/bra-fitting-05.jpg oraz http://www.pestaola.gr/images/eva_longoria_white_dress_red_bra_super_set_01.jpg

    OdpowiedzUsuń
  19. Na stronach brafittingowych dziewczyny nieraz pokazywały, co daje dobranie właściwego rozmiaru stanika (u mnie był to obwód o 2 rozmiary mniejszy a miska duuużo większa, z 75B przeszłam na 65F, niesamowita metamorfoza w kilkadziesiąt sekund) i właśnie odpowiednie założenie, które polega między innymi na podobnym zgarnięciu "zabłąkanych" kawałków piersi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. jak ja bym sobie tak wszystko wsadziła do stanika to musiałabym kupić 3 rozmiary wiekszy :D

    OdpowiedzUsuń
  21. no no cukiereczku zadziwiłaś mnie nie wiedziałam ,ze można takich rzeczy się pozbyć hi hi fajnie, że o tym nas poinformowałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki, post bardzo przydatny! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Japońskie techniki chyba nigdy nie przestaną mnie zaskakiwać :) Swoją drogą- bardzo to przydatne :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak ja ich nienawidzę... Bardzo bym chciała nosić koszulki na ramiączkach, lecz niestety nie mogę właśnie przez owe paskudy.
    Zastanawiam się czy przejście na dietę i ćwiczenia coś dadzą czy jest to uwarunkowane budową ciała i tak czy siak, będą one obecne.

    OdpowiedzUsuń
  25. O ja należę do Pań, które mają ową fałdkę:P

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj kochana :)
    pisałas wczesniej o naleśnikach...więc powiem Ci,że Grabówka zmieniła się ,rozbudowała-nalesniki nadal pyszne,jezdzę tam specjalnie na nie z Kędzierzyna :)
    pozdrawiam ,bardzo fajny blog!

    OdpowiedzUsuń
  27. Też mam te fałdki, uwidaczniają się w topach na cieniutkich ramiączkach i bardzo mnie irytują :P Zwłaszcza, że jestem raczej szczupła i staniki też mam dobrze dobrane. Chyba popróbuję z tymi masażami ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja tych fałdek chyba nie mam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie wiedzialam ze ktokolwiek zwraca uwagę na takie cos. Ciekawe czy maja do tego celu takze jakies specjalne kosmetyki >*<

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze dobrany biustonosz i nie będzie fałdek...

    OdpowiedzUsuń
  31. haha, ludzie to naprawdę nie mają większych problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie posiadam takich fałdek, ale bardzo przydatny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. witaj cukrze!!
    uwielbiam twoj blog!!:)dzieki Tobie zainteresowalam sie Azja. zaczelam dbac o cere tak jak opisywalas i jestem mile zaskoczona z rezultatow. fajne tez robisz lookbooki:) i artykulay sa bardzo ciekawe
    pozdrawiam Was Natalia

    OdpowiedzUsuń
  34. Drogi Cukrze !
    Dołączam się do wcześniej już w komentarzach wspomnianej prośby, abyś napisała nam krok po kroku na czym ten masaż polega. Wolę zrobić go pewnie i porządnie,niż się domyślać. Dziękuję z góry i serdecznie pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawy wpis Azjatyckicukier:))
    Prawda jest taka, że trzeba dużo ćwiczyć aby się go pozbyć :)
    http://pytajozdrowie.pl/?qa=306&qa_1=czy-znacie-jakie%C5%9B-%C4%87wiczenia-na-wa%C5%82ki-pod-pachami
    Znacie jeszcze jakieś inne ćwiczenia?

    OdpowiedzUsuń
  36. Podobno pomaga ćwiczenie, które polega na tym, że bierze się wyprostowane ręce do tyłu, powinny być jak najwyżej, cały czas proste i odgina się je do tyłu, tak jakby chciało się złączyć dłonie. Czujesz wtedy jak Ci łopatki pracują. Podobno to ćwiczenie świetnie działa na fałdki pod pachami, a przede wszystkim zapobiega opadaniu piersi. ;) Zresztą same zobaczycie jak podczas ćwiczeń widać, że piersi unoszą się w górę. Najlepiej dziennie zrobić 50-100 takich odgięć. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze pisane w celach promocji własnego bloga lub innych stron nie będą publikowane. Linki do relewantnych wpisów na blogach czy innych stronach są mile widziane. ale linki nie związane z tematem lub komentarze zawierające dopisany link do bloga nie będą publikowane.