Sekret jędrnej twarzy: ćwiczenia


Dużo na blogu Azjatycki Cukier wspominałam o ćwiczeniach twarzy, ale nigdy nie doczekały się pełnego wpisu o tym jak i po co je wykonywać. Dziś zapraszam więc na przyjrzenie się dokładnie czym są ćwiczenia twarzy.

Czy widzieliście kiedykolwiek atletę z obwisłą skórą? Większość sportowców zachowuje młodo wyglądające i jędrne ciało nawet jeśli powyżej szyi ich cera pokazuje ich wiek. Sami spójrzcie na nogi tej 86 letniej gimnastyczki! 



Podobnie sprawa ma się z muzykami - pomimo że niektórzy z nich używają swoich mięśni twarzy, czy widzieliście kiedykolwiek trębacza z obwisłymi policzkami?

Mięśnie nie kończą się powyżej szyi, wręcz przeciwnie - za kształt naszej twarzy odpowiadają całe grupy mięśni rozłożonych na naszej twarzy. I choć większości używamy na co dzień, samo to nie wystarcza by utrzymać je w dobrym stanie. Z upływem lat mięśnie naciągają się oraz słabną, zastygając w skurczonej pozycji.

Korzyści z ćwiczenia mięśni twarzy

 

Gdy chcemy mieć jędrne pośladki czy ramiona, idziemy na siłownię. Czy, aby mieć jędrną twarz, należy ją ćwiczyć? Ćwiczenia twarzy oferują szerszy wachlarz benefitów niż tylko ujędrnienie. Kilka z nich to:

-  Ćwiczenia pomagają utrzymać masę mięśniową i uniknąć efektu zapadniętej z wiekiem twarzy.

- Pomagają też utrzymać symetrię twarzy - nasza mimika na co dzień może faworyzować używanie intensywnie części mięśni, przez co z upływem lat narastać będą nierówności w rozmiarze mięśni twarzy. Ćwiczenia pomagają tą nierówność zrównoważyć.

- Poprawiają ukrwienie cery. A lepiej ukrwiona cera będzie mieć żywszy kolor, będzie się lepiej regenerować oraz przyswajać kosmetyki.

Kto może ćwiczyć? Każdy, kto czuje, że może odnieść korzyści z ćwiczeń. Zawsze przy okazji tego typu tematów pojawia się pytanie, w jakim wieku można ćwiczyć. Odpowiem pytaniem: "a w jakim wieku można ćwiczyć swoje ciało?"

Czy ćwiczenia są bezpieczne?

 

Gdy mrużymy oczy, napinamy intensywnie mięśnie twarzy. Czy jest to dobre ćwiczenie? Zdecydowanie nie, ponieważ przy okazji mocno marszczymy skórę. Takie ugniatanie skóry jej nie służy - uszkadza delikatne struktury kolagenu i elastyny w środku. Dlatego podstawą wykonywania ćwiczeń twarzy jest zabezpieczanie skóry przed marszczeniem poprzez przyjęcie odpowiedniej pozycji lub przytrzymanie skóry dłońmi. Typowym dla gimnastyki tego typu jest więc np. otwieranie ust i układanie ich w szeroki uśmiech lub literkę "o", kładzenie dłoni na płasko przy skroniach, itp.
Przytrzymujemy skórę palcami, by się nie marszczyła
Jeśli eksperymentujecie z ćwiczeniami twarzy, zawsze zwracajcie uwagę na to, czy skóra się marszczy! Jeśli tak się dzieje, znaczy, że musicie jakoś dopasować pozycję, by temu zapobiec.

Specjalna maska przytrzymuje skórę oraz oferuje opór dla mięśni.

 

Jak ćwiczyć?

 

Zarówno na Zachodzie, jak i w Azji, nie brakuje guru i specjalistów od ćwiczeń twarzy, którzy od lat wypuszczają książki oraz DVD z instrukcjami jak gimnastykować twarz. Osobiście najbardziej lubię Fumiko Takatsu za jej holistyczne podejście do sprawy.

Pomysłów na ćwiczenia jest mnóstwo - każde guru w tym temacie poleca inne wariacje i kombinacje. Można więc wybierać i przebierać, by na końcu znaleźć zestaw, który najbardziej nam odpowiada. Możemy też sami wymyślić ćwiczenia dla siebie. Jeśli jest jakaś konkretna część twarzy, którą chciałabyś ujędrnić, wystarczy zaobserwować, w jakiej pozycji interesujące Cię mięśnie są odpowiednio zaciśnięte oraz gdzie skóra się marszczy. Potem pracujemy nad wymyśleniem, jak zabezpieczyć skórę przed marszczeniem, oraz jak możemy delikatnie stawić mięśniom odrobinę oporu, by pracowały mocniej.

Jakie ćwiczenia wykonuję?

 

Moim problem są opadające policzki, a raczej brak tłuszczu w policzkach. Przez to skóra na twarzy ciąży w dół i moja zmarszczka między kącikiem nosa i ust staje się bardziej widoczna. Ćwiczenia, które wykonuję, pokazałam Wam w filmiku poświęconym zmarszczce nosowo-ustnej. Dodatkowo lubię też ćwiczenia mięśni oczu, gdzie używając palca wskazującego oraz kciuka robimy kształt literki "C" wokół oczu i delikatnie zaciskamy mięśnie. Ćwiczeń nie wykonuję regularnie - robię je, gdy sobie o nich przypomnę; nie sądzę, by trzeba je było robić z jakąś niesamowitą regularnością. Jeśli stosowane są w ramach prewencji, kilka razy w tygodniu wystarczy.



Jakie ćwiczenia na....?

 

Ponieważ ćwiczeń jest naprawdę wiele, niemożliwym byłoby opisanie ich wszystkich w jednym wpisie na blogu. Do tematu będziemy więc na pewno powracać! :) Porozmawiamy też o ciekawych urządzeniach do ćwiczenia twarzy prosto z kraju Kwitnącej Wiśni.

Komentarze

  1. dzięki za filmik i za otwarcie mi oczu:) od obejrzenia go w miarę regularnie wykonuję te mini-masaże i wydaje nie się, że moja twarz wygląda lepiej ;p dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam problem z czołem. Nie nosiłam okularów przez większość czasu i teraz mam za swoje. Świetny pomysł z postami. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. oo ta mm "babcia" kurcze jest lepsza niż nie jedna małolata w swych poczynaniach!!
    O dzięki za link do Pani, która zajmuje się tymi ćwiczeniami twarzy i je ukazują na pewno coś wypróbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatny post nie myślałam że tak wiele mogę sama zrobić w domu aby lepiej wyglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już po poprzednim poście po masażu twarzy zaczęłam masować twarz według Twoich wskazówek. Na pewno skóra jest bardziej odżywiona, bo o wiele lepiej wchłania serum, krem i olej :) To widać! Po masażu moja twarz jest wypoczęta, cienie pod oczami mniej widoczne, cera jest ładnie zaróżowiona. Choćby dla tych efektów warto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny wpis ;] mam pytanko- czy będziesz robiła serie dotyczące ćwiczeń na zmarszczki w danych miejscach? np. o bruździe nosowej już było, a czy będą filmiki o zmarszczkach wokół oczu, na czole itp.? Ciebie jest mi najprzyjemniej oglądać, ale postaram się jeszcze korzystać z innych źródeł. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam w szoku, gdy zobaczyłam tę staruszkę!!Ma świetne nogi:)
    Świetny wpis,czekam na więcej;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post. NIgdy się nie skupiałam na mięśniach twarzy. Teraz zacznę o nie dbać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietne i oby tak dalej, to będzie najlepsze 100 postów w blogosferze! I nie rezygnuj z filmików, są super i dają więcej niż czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Och, jestem nieco zaskoczona, nigdy nie myślałam, że można ćwiczyć twarz. Z jednej strony jestem tym zainteresowana, ale z drugiej obawiam się, że robiłabym to nieprawidłowo i moja twarz wyglądałaby gorzej, niż wcześniej...

    OdpowiedzUsuń
  11. ja mam zmarszczki wokół oczu i na czole a mam dopiero 22 lata :( chciałabym to zlikwidować :) muszę znaleźć ćwiczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  12. polecam, to działa :) ja wyglądam na jakieś 5 lat mniej. ćwiczę buźkę ok 3 lata tak profilaktycznie żeby sie zbyt szybko nie zestarzeć. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dodatkowo lubię też ćwiczenia mięśni oczu, gdzie używając palca wskazującego oraz kciuka robimy kształt literki "C" wokół oczu i delikatnie zaciskamy mięśnie. <- mozna jasniej, albo jakis filmik? :) nie rozumiem w jaki sposob mam zacisnac te miesnie :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym bardzo prosiła o filmik chyba że w tych stu postach pojawi się coś o pielęgnacji okolic oczu:) bardzo dobry wpis Muszę po raz kolejny oglądać Twój filmik żeby nic nie przeoczyć z masażu i jak najwięcej wprowadzić w życie:)

      Usuń
    2. Też bym prosiła o filmik który to dokładnie pokaże chyba że w serii wpisów planujesz osobny post:) okolica oczu to chyba najtrudniejszy obszar do dbania:/ zmarszczki pojawiają się tu najszybciej:(

      Usuń
    3. https://www.youtube.com/watch?v=K7aL_W_Rujw
      lub
      https://www.youtube.com/watch?v=I9KdymSLnTc

      ćwiczenia przedstawione na 1-szym filmiku wydają się mniej inwazyjne i wg. mnie lepsze,bo nie naciągają zbytnio skóry.

      Usuń
  14. przejrzałam kanał tej pani od ćwiczeń i stwierdzam że jest genialna!! na razie wprowadzę dwa ćwiczenia i zobaczę czy się za szybko nie zniechęcę :D
    Może to jest recepta na moje bolączki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Poważnie boli mnie fakt, że nie umiem ogarnąć płatności na azjatyckim bazarze... :((

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post, czekam na następne ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja wykonuję ćwiczenia na oczy. Zaczęłam to robić jakiś czas temu, nie wiem, od jakiegoś roku.Robię je zawsze tuż przed spaniem, już po ściągnięciu soczewek. Zaczęłam je robić dlatego, że wyczytałam gdzieś, że pomagają na wadę wzroku. Czy coś w tym jest? Na pewno. Pomijając już fakt,że po samych ćwiczeniach mój wzrok jest bardzo wypoczęty i rozluźniony po ciężkim dniu, to mam również wrażenie,że i moja wada wzroku jest bardziej stabilna.Podczas wykonywania ćwiczeń czuję też, jak mięśnie pracują a i efekt wizualny jest czyli brak zmarch :)Fakt,że czasem się strasznie nie chce ich wykonywać, ale wtedy zmuszam się do tego, bo wiem, że dzięki temu lepiej widzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłabyś w stanie podać co to za ćwiczenia? Jakiś link lub je opisać?

      Usuń
    2. Nie pamiętam z jakiej strony dokładnie wtedy korzystałam, ale pogrzebałam w necie i znalazłam moje ćwiczonka: www.dbajooczy.prv.pl/cwiczenia.html
      Ja te ćwiczenia robię trochę w innej kolejności. Najpierw zataczam kręgi oczyma, raz w jedną stronę, potem w drugą. Potem wykonuję cwiczenie 2, przytrzymując czoło rękoma, bo ma tendencje do marszczenia. U mnie moment spięcia trwa do 3 sekund w górę, następnie szybko przeskakuję wzrokiem w dół i to samo. Potem wykonuję ćwiczenie nr 3. Nie wykonuję wszystkich ćwiczeń tak jak jest opisane, chyba, że mam więcej czasu. No, i wykonuje je na leżąco, ale to chyba nie ma znaczenia. Każde ćwiczonko wykonuję ok. 30 sekund, choć powinno się je wykonywać nieco dłużej, ale nie zawsze mi się chce :) Generalnie wykonuję te ćwiczenia na poprawę wzroku, jako,że jestem krótkowidzem. Mam nadzieję, że pomogłam.

      Usuń
  18. Mam cere naczynkową. ćwiczenia na "opadające policzki" podrażniają mi skóre przez co jest bardziej zaczerwieniona. Mam teraz dylemat czy kontynuować ćwiczenia....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cwiczenia wykonuje sie delikatnie i na mocno nawilzonej (lub naolejkowanej) twarzy

      Usuń
    2. Ćwiczenia wykonuje z oliwką.
      Chodzi mi o to że ruchy wykonywane w jednym miejscu sprawiają zaczerwienienia i lekkie pieczenie.

      Usuń
  19. Bardzo ciekawy temat, wykonuje jedno z ćwiczeń na policzki, które zaprezentowałaś w filmiku (z palcami w ustach- czuję wtedy jak mięśnie policzków i wokół ust mocno pracują), jednak moją zmorą jest utrata tkanki tłuszczowej pod oczami, co strasznie postarza i nie mam pojęcia jakie ćwiczenia tam wykonywać żeby były bezpieczne dla delikatnej skóry pod oczami. Byłabym wdzięczna gdybyś poruszyła temat ćwiczeń mięśni pod oczami, ćwieczenia na okolice oczu pani Fraser mnie nie przekonują.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam kilka smiesznych urzadzen, lacznie z takimi do elektrostymulacji miesni twarzy. Doszly jako uzupelnienie stylu zycia, ktory polega na tym, ze polowe zycia spedzilam na silowni i basenie. Lubie to, zawsze to robilam dla siebie, chyba zaczelam z nudow, a potem sie wciagnelam. Ot, taki wewnetrzny bzik :-) Polecam szczerze, zreszta, moj o 9 lat mlodszy, bardzo przystojny maz (od paru m-cy maz, zwiazek od 11-tu lat ), powiedzialby to samo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Będzie można kupić tę maskę przytrzymującą skóry na azjatyckim bazarze?

    OdpowiedzUsuń
  22. Cukrze, ja się zastanawiam nad tym czy są w Azji specjalne metody demakijażu oczu, lub też wklepywania kremów w okolice oczu(podobno kierunek wklepywania kremu i to, którym palcem krem wklepujemy ma znaczenie). Jak wiadomo co nam po prewencji, wcieraniu kremów pod oczy, skoro malując się możemy za mocno naciągać powiekę, czy robiąc demakijaż trzeć oko, dorabiając się tym samym zmarszczek. Mogłabyś zrobić post o demakijażu? Wiem, że był kiedyś post o 8-mio etapowym oczyszczaniu twarzy, jednak nie było tam osobnych informacji na temat pielęgnacji okolic oczu. Może pokażesz jak sama to robisz? Bardzo by mi na tym zależało!!!
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o demakijaż to sądzę, że Cukier używa pewnie tego http://www.azjatyckibazar.com/oczyszczaj-cy-olejek-hada-labo :)

      Usuń
  23. ta maska na twarz wygląda jak z horroru albo filmów XXX ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Od dzisiaj zaczynam ćwiczenia! :D A jak się nauczę i zapamiętam, to nauczę moją mamę i zrobie masaż twarzy Ukochanemu :D
    Bardzo się cieszę, że robisz tą serię postów! Przyda mi się usystematyzowanie informacji, a do tego dla mnie to też źródło motywacji :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wstęp artykułu zmylił mnie nieco. Myślałam, że jednak w końcu podasz jakieś instrukcje. Tymczasem znów same ogólniki. Oczywiście, że do takich ćwiczeń trzeba podchodzić indywidualnie, ale założę się, że nie każda dziewczyna jest w stanie sama wymyślić sobie ćwiczenia i to w dodatku takie żeby sobie nie zrobić większej krzywdy! Przecież jeśli będzie się to robić regularnie w niewłaściwy sposób, da to zupełnie odwrotny efekt niż odmłodzenie i ujędrnienie:/. Ja sama ćwiczę już od jakichś dwóch lat i z doświadczenia wiem, że ćwiczenia twarzy mogą dać o wiele więcej niż jakikolwiek krem. Wcale nie trzeba poświęcać na nie dużo czasu, a efekty są widoczne już po kilku sesjach. Niestety do wszystkich ćwiczeń jakie wykonuję musiałam dochodzić sama, korzystając jedynie ze strzępków informacji, bo nie wiedzieć czemu jakoś nikt się nie pali żeby zamieścić bardziej szczegółowe instrukcje jak to się właściwie robi. Szkoda. Pomogło by to wielu kobietom.

    OdpowiedzUsuń
  26. Moja mama odkąd pamiętam masuje i oklepuje lekko twarz, żeby poprawic jej wygląd :)
    A ja cwiczę według Twoich instrukcji z filmiku i zaalazłam inne cwiczenia, które lub

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałaś super pomysł z tą serią artykułów. Co dzień na nie czekam :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziewczyny a czy któraś z Was korzysta z metody faceforming Benity Cantieni? Ja przymierzam się żeby spróbować ale fajnie byłoby poznać kogoś kto już ćwiczy twarz tą metodą i coś może na jej temat więcej powiedzieć. Pozdrawiam Cukrze i dobrze że jesteś:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Hej walsnie zaczelam robic cwiczenia i massage twarzy, i kupilam sobie warzywa na zielony sok , mam nadzieje szybko zobacztc poprawe,fajnie by bylo jesli moglabys pokazac jeszcze cos z tej seri,np na opadajace kaciki ust.. pliss Lidka

    OdpowiedzUsuń
  30. Hej dziekuje za otworzenie mi "oczu" a znacie jakies cwiczenia na opadajace kaciki ust?... po dietach jo jo jestem w koncu zrobilo mi sie xalarosi twarz sie obluzowala nie wiem jak napisac opada i wlasnie widac to na twarzy Lidka

    OdpowiedzUsuń
  31. Cześć Cukrze! :) Mam pytanie odnośnie tej maski, co zdjęcie zamieściłaś. Znalazłam ją już na ebayu i wygląda ciekawie. Wiesz może jak się korzysta z takiej maski? Tzn. zakłada się i co, potem robi się te wszystkie miny? :) Pozdrawiam serdecznie, super blog!

    OdpowiedzUsuń
  32. Znacie fajne ćwiczenia na opadający podbródek? Mam 24 lata, mimo to chyba zawsze miałam taką budowę, że szedł mi na dół :/ chciałabym chociaz trochę go "podnieść", marzy mi się taki, jak ma chociażby Keira Knightley ;) A moze wiecie, z czego takie opadanie może wynikac?

    OdpowiedzUsuń
  33. ojejku wlasnie przez przypadek trafilam na twego bloga, prawdziwa kopalnia zlota! tyle mam jeszcze do zobaczenia/przeczytania!

    wiec od razu sie zapytam, (bo nie wiem czy napisalas o tym,...
    Co z marszczkami na szyi?

    OdpowiedzUsuń
  34. dlaczego film jest juz niedostępny ? :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze pisane w celach promocji własnego bloga lub innych stron nie będą publikowane. Linki do relewantnych wpisów na blogach czy innych stronach są mile widziane. ale linki nie związane z tematem lub komentarze zawierające dopisany link do bloga nie będą publikowane.